יום שישי, 7 בספטמבר 2012

סקירה של האסוס אינפיניטי TF700


 שלום לכולם,
זוהי הסקירה הראשונה שאני עושה בפומבי על גאדג'ט בכלל וטאבלט בפרט.
מספר חודשים ארוך חיכיתי בכדי לקנות את הטאבלט המושלם. לא אפתח בויכוח מדוע לא IPAD אך ההחלטה שלי הייתה ברורה. אני הולך על אנדרואיד.
כבר בספטמבר אשתקד כמעט קניתי את הגאלאקסי 10.1 הראשון וכשגיליתי כשלכל יציאה (USB HOST או HDMI) אצטרך דונגל אחר, ויתרתי.
עקבתי אחרי הTF101 שעל פניו היה מועמד איכותי אך ידעתי שבחודשיים הקרובים אמור לצאת ה-TF201. אז החלטתי לחכות.
ואז יצא ה-TF201 של אסוס והתגלה כדגם עם בעיות שונות ומשונות  כולל בעיה ברכיב ה-GPS כשלים בWIFI\BT שגרמו לי לוותר.
אסוס הבינו שעשו טעות ובMWC 2012 הציגו את האינפינטי ה-TF700 למורת רוחם של רוכשי ה-TF201 הטריים. החלטתי שזה יהיה הטאבלט הראשון שלי.
המשך בכתבה:

מבחינת מפרט הוא סיפק את כל מה שהייתי צריך (המפרט נלקח מאתר הייטק זון):
מעבד 4 ליבות : NVIDIA® Tegra® 3 Quad-core CPU 1.6GHz
מסך מדהים : Super IPS+ 10 נקודות LED
ברזולוציית FULL HD +1920x1200
המעבד המהיר ביותר שיוצר עי חברת NVIDIA עם ביצועים גרפיים יוצאי דופן בזכות מאיץ גרפי בעל 12 ליבות 12Cores GPU
זיכרון: 1GB DDR3
נפח אחסון: 32GB Flash הניתן להרחבה על ידי MicroSD.
זכוכית מחוסמת משופרת •Corning® Gorilla® Glass 2
סוללה: עד 9.5 שעות עבודה
מערכת הפעלה  Android Ice Cream Sandwich 4.0
תחנת עגינה (מקלדת) אופציונאלית אשר מספקת עוד כ-5 שעות עבודה. כוללת כניסת USB וסלוט לכרטיס SD.
תקשורת: , LAN 802.11 b/g/n@2.4GHz ,Bluetooth V3.0+EDR

מצלמות :קדמית 2 MP  ואחורית 8 MP
חיישנים
G-Sensor, Light Sensor, Gyroscope, E-compass, GPS
והכי חשוב עבורי: יציאת MicroHDMI מובנית.
את האמת, את רוב האקסוסריז והכבלים רכשתי 4 חודשים לפני כן כשחשבתי שאני קונה את ה-TF201 אז הכל כבר היה די מוכן לבואו של הטאבלט.
הטאבלט יצא לשיווק בארה"ב בסוף יוני רק בצבע אפור וב-10 לאוגוסט שוחרר לשיווק בעולם עם שני צבעים: אפור וזהב. כמו כן הטאבלט מגיע בשתי אפשרויות אחסון 16GB ו-32GB.
4 ימים אחרי זה והטאבלט היה אצלי ביד. המחיר: 3740 ₪ לדגם 64GB עם מקלדת. בארץ המקלדת לבד עולה 700-750 ₪ אבל עם קונים כבאנדל ההבדל הוא כ-200 ₪. ממליץ לכל אחד להשקיע את ה-200 ₪ בכדי להשיג פונקציונאליות גבוהה יותר, סוללה ארוכה יותר וכניסות USB ו-SD.
להלן סרטון שצילמתי על פתיחת הקופסא של ה-TF700:




בסרטון אני מציין בטעות שאין אותיות עבריות למקלדת. מספר דקות אחרי סיום צילום הסרט גיליתי שטעיתי ואכן  המקלדת בעברית.
מראה חיצוני:
הגב המוזהב (בתאורה מסוימת נראה גם כסוף) עשוי מאלומיניום אשר בקצהו העליון פס מפלסטיק בצבע תואם אשר אמור לפתור את אחת הבעיות שהיו ברכיבי התקשורת של הTF201.
 
למעלה: כפתורי הווליום והכיבוי/הדלקה. לא ברור מדוע הם החליטו לשים את כפתורי הווליום למעלה. המיקום שלהם לא אינטואיטיבי וגם השליטה שלהם. כאשר הטאבלט במצב אופקי אתה שוכח לפעמים אם ה-Vloume up הוא הימני או השמאלי. במצב אנכי הם בכלל נמצאים למטה מימין וזהו מיקום לא נח בכלל. ב-TF300  הווליום נמצא בצד שמאל ומאפשר גישה הרבה יותר נוחה.
 
צד ימין: נקי מכפתורים
צד שמאל: יציאה לאוזניות ויציאת MicroHDMI וכניסת MicroSD.
 
ניתן לראות ששלי הגיע מסיבה לא ברורה עם כדורית קלקר תקועה בתוך הסלוט של הMicroSD...
למטה: מתאם קנייני של אסוס. חבל שלא שמו חיבור MicroUSB סטנדרטי אך כנראה שהיו צריכים זאת בשביל החיבור למקלדת.
מסך
הדלקה של המכשיר ואז מתגלה יופיו האמיתי של המסך Full HD. המסך חד מאוד ועוצמת ההארה שלו גבוהה ביותר ועולה במעט גם מהעוצמה של מסכי הSuper AMOLED של סמסונג (אשר ניחנים בבהירות גבוהה במיוחד).
כשנמצאים בחוץ ניתן להפעיל את מצב IPS+ אשר מוסיף עוד 25% לבהירות כך שגם בשמש ישראלית חזקה רואים היטב את המסך. הצבעים טובים ומאוזנים (לטמי) וקצת פחות "מצועצעים" ממסכי הAMOLED של סמסונג שם הצבע מאוד רווי (לטובה ולרעה, וזאת בעיני המתבונן בלבד).
גם כשעושים זום על טקסט הוא עדיין נשאר חד ולא מפוקסל. יש סיכוי שלא כל אחד יבחין בהבדל בינו לבין ה-TF300 אשר מגיע עם רזולוציה של 1200*800 אבל ישנם מצבים שאכן ההבדל נראה לעין.
שימושיות
ועכשיו, לשאלת השאלות: אז מה עושים עם טאבלט מלבד לגלוש באינטרנט בסלון או לראות YouTube?
דבר ראשון שעשיתי היה להוריד סרטי HD שיש לי למכשיר בכדי להתרשם יותר מאיכות המסך.
מחבר את הכבל למחשב (Win XP) וכלום... המחשב לא מצליח לראות את הטאבלט כ-Mass Storage. מנסה להעביר אותו למצב אחסון "מצלמה" אבל אז אפשר לראות רק את התיקייה של התמונות.
קורא באינטרנט ומנסה להבין מה צריך לעשות. מסתבר שצריך להוריד (לחלק מהמחשבים...לא כולם) דרייברים שתואמים. הדרייברים הם חלק מה-Asus sync suit אבל מסיבה לא ברורה התוכנה לא מופיעה בעמוד של TF700. הייתי צריך למצוא אותה בעמוד של TF101. באמת ,אסוס, ככה לא מברכים חברים חדשים.
הורדה של התוכנה ותוך 3 דקות המכשיר מזוהה בתור מכשיר מדיה וכל התיקיות נגישות. לגבי התוכנה עצמה, לא השתמשתי בה ולא היה לי צורך להפעיל אותה בכלל לאחר התקנת הדרייברים.
העברתי קבצי 720P ו-1080P למכשיר. מסתבר שלא כל הקבצים עובדים בכל התוכנות . אני יכול להמליץ על BSPlayer אשר עד לרגע זה "אכל" כל קובץ שזרקתי עליו.
לאחר הכנסת יוזר וסיסמא ל-Google כל האפליקציות שלי הותקנו בטאבלט. מאחר וה-TF700 הינו בין הראשונים עם מסך Full HD (ביחד עם הACER A710) ישנן אפליקציות שהכיתוב קצת קטן אבל עדיין קריא.
הזרמת סרטים מהמחשב הייתה קלה במיוחד. במחשב מותקנת תוכנה בשם PS3MediaServer אשר כבר משמשת אותי להזרמה ל-PS3 אשר נמצא בסלון. התקנת אפליקציה בטאבלט בשם UpnPlay ותוך שניות כל התיקיות המשותפות מופיעות על גבי הטאבלט
כמו כן ניתן להשתלט על המחשב (Remote Desktop) בקלות עם התוכנה של Splashtop המצורפת לטאבלט. הגדרות מינימליות ואפשר לעבוד עם הטאבלט כמעט כפי שעובדים על נטבוק. אפילו סרטים עם סאונד עבדו מעולה כמעט בלי Delay. התוכנה שמגיעה עם הטאבלט מאפשר גישה רק למשחב שנמצא באותה רשת. מחוץ לבית זה לא עובד. בשביל להשתלט מחוץ לבית מומלץ להשתמש ב-Jump Desktop.

סרטון קצר שעשיתי המדגים את היכולות השימושיות של המכשיר:



טאבלט עבודה
היתרון הבולט מבחינתי לטאבלט הייתה המקלדת שמספקת פונקציונליות נוספת מעבר לעובדה שהיא מאריכה את חיי הסוללה של הטאבלט. בשילוב בין השניים, אנשים הסובבים אותי חושבים שזה נטבוק חדש, ורגע התוכחה שלהם מגיע כשאני מנתק את המסך ומגיש להם אותו. איזה אושר זה להיות גאד'גט פריק.
המקלדת קטנה אך מסודרת היטב מבחינת המקשים. לקוח מספר דקות מועט להתרגל לגודל החדש ולפידבק של המקשים השטוחים. במקלדת ישנם הרבה מקשי קיצור יעודיים שעושים את העבודה יותר קלה.
 
מבחינת תוכנות, הטאבלט מגיע עם Polaris Office שנחשבת תוכנה טובה מאוד. כל המסמכים שאני עובד עליהם כתובים באנגלית ולכן היא משרתת אותי למטרותיי. עם זאת, לעיתים יש צורך לכתוב מסמך בעברית. בדיקת המבחן שלי לתמיכה טובה בעברית היא כתיבת משפט בעברית מיושר לימים כשתוכו ישנן מילים באנגלית. לשם הבדיקה ניקח את המשפט הבא "בוקר טוב לך, good morning to you, מה שלומך?". אני חייב לציין שכל התוכנות שניסיתי (בתשלום וחינמיות) כשלו במבחן הזה.
בחלקן אין בכלל ישור לימין כמו שצריך, בחלקן כתיבת מילה באנגלית מקפיצה אותה לתחילת המשפט ומפה אתה רק יכול להסתבך (מזכיר את אופיס 95 בזמנו). היחידה שהתקרבה לביצוע סביר הייתה KingSoft Ofiice אשר תומכת תקין בישור לימין אבל המילים באנגלית יוצאת בסדר הפוך (לא האותיות , רק המילים).
מפתיע אותי שאין תמיכה טובה ומושלמת לישור לימין שכן תוכנות פשוטות כמו Whatsapp תומכות באופן מושלם ועוברות את המבחן בקלות.
עדכון:
מסתבר שאם מעבירים את המכשיר לשפה עברית (שלי היה באנגלית) העברית דווקא כן נתמכת טוב בפולריס. להלן מסמך דוגמא שיצרתי בפולריס:

קישוריות
הבדיקה הראשונה שביצעתי הייתה לבדוק את ה-GPS. יצאתי למרפסת הדלקתי את הGPS ותוך פחות מ-10 שניות קיבלתי FIX מיותר מ-7 לווינים. מסקנה – ה-GPS עובד הפעם.
ה-WIFI וה-BT עובדים מצוין ויש קליטה טובה ברחבי הבית.

מצלמה
ביננו, אף אחד לא מצפה לצלם בטאבלט את מסיבת הסיום של הילדים אבל אני יכול להגיד שאיכות המצלמה היא טובה ומתמודדת טוב במצבים של אזורים מוצלים ומוארים, חושך (באמצעות פלאש חזק דיו) ובלי מאמץ בתנאי אור טובים.

ביצועים
אני לא אכנס לכל "מבחני המאמץ" שמבצעים לטאבלטים מאחר והרבה אתרים כבר בדקו אותו והציגו את התוצאות. אני בחנתי אותו בתנאי עבודה מאומצים וחשוב יותר להרגיש איך הוא עובד ביום יום מאשר מבחני Benchmark.
הטאבלט בעל 4 הליבות אכן פועל במהירות ויציב לאורך זמן. פתחתי מספר ישומים במקביל והקפדתי לא לסגור אותם ועדיין התגובה שלו היתה חלקה ביותר. אני מניח שעם עדכון הגירסא ל-4.1 JB הוא יעבוד עוד יותר חלק. מבחינת משחקים, התקנתי את Dead Trigger ואת ShadowGun. בהתחלה שניהם קרטעו וקיבלתי Flicker  מוזר שתקע את המשחק. אחרי סופט ריסט המשחקים רצו בלי בעיה עם גרפיקה מדהימה והרבה אקשן על המסך.
סיכום
הטאבלט הראשון שלי אכן נמצא בקצה הטכנולוגיה הנוכחית. המכשיר מהיר מאוד ומספק את הסחורה. העיצוב יפה והמשקל שלו נח להחזקה לזמן ממושך. משחקים ואפליקציות עובדות בצורה חלקה מאוד והמסך משאיר בך רושם לאורך זמן. לתקופה קצרה היה לי גם את ה-TF300 אשר בעל מסך פחות חד וגימור פלסטיקי אך עם אותה חומרה. בראיה לאחור ההבדל של כמעט 1000 ₪ בין הדגמים אינו מוצדק לכל האנשים אך זה כל הכיף בלאהוב גאדג'טים.
למי שמעונין בטאבלט אשר יכול לשמש כתחליף ללאפטופ, אז האסוס אינפיניטי TF700 בהחלט נראה כמועמד מוביל. הוא לא מהווה תחליף מושלם לנטבוק אבל במכלול כל האפשרויות שלו הוא בהחלט מספק את הסחורה.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה